|
8060501806 |
El cos en joc |
2015-2016 |
Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
6/11/2015 - 7/11/2015 (10 hores) de 9:30h a 14:30h |
|
Centre d'Art Terres de l'Ebre - Lo Pati |
|
carrer Gran Capità, 38-40 (Amposta)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Montsià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
http://www.lopati.cat/ca/informacio/com-arribar/13
|
Inscripció |
15/06/2016 - 06/11/2015 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les jornades pedagògiques de L’Aula al Pati, situades cronològicament a l’inici del curs acadèmic, són un punt de trobada de les persones del territori que, des d’àmbits diversos, desenvolupem projectes que transiten en la intersecció entre art i educació. Com a programa, el propòsit de L’Aula al Pati és promoure la producció d’aquesta mena de projectes educatius/artístics i explorar les possibilitats que emergeixen de la col·laboració entre el centre d’art i altres centres, entitats i col·lectius del territori. Des d’aquest punt de vista, les jornades pedagògiques esdevenen un espai d’encontre i d’intercanvi, un node que connecta allò que hem fet amb allò que farem, un moment per reflexionar i proposar.
Però, més enllà d'aquestes consideracions, les jornades pedagògiques són un espai de formació. “El cos en joc”, nom que rep aquesta quarta edició de les jornades, és el fil conductor de la proposta formativa d’enguany, que articula les intervencions de divendres: un taller per explorar les possibilitats comunicatives i expressives del cos (“El cos com a llenguatge”), una proposta de formació inicial a través de la vivència de la corporeïtat (“Viure l’espai, el lloc i la posició. Els llenguatges de l’acció i la creació en la formació de futurs mestres”) i un documental en el que el cos esdevé l'arena on es dirimeixen aprenentatges i conflictes (“Five days to dance”). Dissabte compartirem el relat dels tres projectes desenvolupats el curs passat dins el programa L’Aula al Pati (“Amposta: Km. 0”, “Dispositius Sonors Alliberats” i “Recerques: memòria, creació i participació”) i farem públic el projecte seleccionat a la convocatòria PIPA 2015, de projectes d’intervenció pedagògica i artística. Acabarem amb un taller per presentar una calaixera pedagògica de producció pròpia (disponible en préstec un cop realitzada la formació), així com les seves possibilitats metodològiques i els usos didàctics en l’àmbit musical.
|
| |
Objectius |
-Conèixer experiències produïdes en la intersecció entre art i educació.
-Visualitzar i debatre les possibilitats educatives i de producció cultural que emergeixen.
-Engegar processos de col·laboració entre les diverses institucions i professionals implicats del territori.
-Establir un marc d'intercanvi d'experiències i coneixements amb altres iniciatives, projectes i institucions que treballen en aquesta línia a nivell estatal.
|
| |
Continguts |
-Viure l’espai, el lloc i la posició. Els llenguatges de l’acció i la creació en la formació de futurs mestres.
-El cos com a llenguatge. Possibilitats comunicatives i creatives del cos (la seva poètica, els seus codis, la diàlectica escolta-comunicació, l'espai i el moviment…), a partir de tècniques teatrals i de comunicació combinades amb dinàmiques de joc escènic i dramàtic.
-
|
| |
| |
E-mail |
crp-montsia@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
06/11/2015 |
1700 |
2130 |
Sessió 2 |
dissabte |
07/11/2015 |
0930 |
1430 |
|
| |
|